Tiempu de render

Premiu «Nené Losada Rico» 2009
Sofía Castañón

14 x 21 cm
80 páxs.

Nun ye precisamente función de la mocedá’l tener cuentes pendientes col tiempu, sicasí con ventitantos, eso que llamamos memoria ye daqué qu’igual nun somos a escribir con mayúscules, pero que sabemos que descansa soterrada. Nesta sensación de tresformación estraña que llevanta l’aire ente lo que llamemos nueso, les manes puerques de tierra y agua suponen un arma pa la permanencia.
Estes son les manes, dondes, blanques, de Sofía Castañón qu’aguanten l’aire contra’l tiempu. Estes les pallabres en minúscula, les güelgues del animal que resiste y da cuenta de que permanecemos anque tire l’aire, que daqué atropamos ente la peñera de los deos, un tiempu, una cadarma, un raigañu que val d’estructura. Y ye precisamente tierra y agua la conclusión del trabayu, la paga del que renderiza’l tiempu pa enseñamos la so forma, precisa o non, desde la qu’edificar la Memoria.
Tiempu de render ye la primer entrega n’asturianu d’una autora atenta y activa que yá mos dexara en castellanu poesía llimpio y rápido, versos como ríu que vuelven, nesti llibru, a alcordase de la fonte, a mirar dende fuera, a volver a volver y volver a marchar y llevar cada vuelta menos equipaxe y más esperiencia.
Rubén d’Areñes

Comentarios

Entradas populares